среда, 23 октября 2013 г.

Звук [ДЖ ]. Позначення його буквосполученням «ДЖ». В.Дуб «Бджілка».


Тема.  Звук  [ДЖ ]. Позначення його  буквосполученням  «ДЖ».  В.Дуб «Бджілка».
Мета: Закріпити засвоєні звукові значення буквосполучення дж; вчити учнів правильно артикулювати звуки, виділяти їх у словах; удосконалювати навички читання. Розвивати вміння робити звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, пам'ять, мислення, увагу; розвивати уміння працювати в па­рах. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї.
Обладнання: каса букв, звукові  фішки, предметні  малюнки, плакат бджоли з квітами, підручник.
Тип уроку. Комбінований.
Література: Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 392 с., Буквар : підруч. Для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл./ М.С.Вашуленко, О. В. Вашуленко. – К. : Видавничий дім «Освіта»,2012. – 152 с.; журнали «Розкажіть онуку», «Початкова школа», інтернет ресурси.

            Хід  уроку
І. Організація  учнів до уроку
1. Привітання

         Дзвоник вже сигнал нам дав,
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
-          Добрий день!Сідайте!.
-          Сьогодні урок проведу з вами я, а звати мене – Оксана Степанівна
2. Психологічна настанова «Спіймай мій настрій».
- Дітки, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею і «киньте» своєму сусідові . «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

ІІ. Актуалізація опорних знань
  1. Імітація звуків природи . Вправа «Пригадай».
      Дітки, а зараз ми спробуємо відтворити звуки природи. Я вам говорю чий звук потрібно відтворити, а ви відтворюєте цей звук, отож почали!
-Як комарик дзижчить? (дз)
-Як вітерець сердитий виє? (У)
-Як вужик у траві сичить? (с)
-Як у полі тракторець дерчить? (Др)

  1. Бесіда.
-          З яким звуком ми ознайомилися на минулого уроку? ( дз)
-          Наведіть приклади слів з цим звуком. (дзвоник, дзеркало, дзиґа, дзвін…)
-          Як він позначається на письмі? (двома буквами)

3. а) ”Драбинка“ складів

- Учні, а зараз ми прочитаємо «драбинку» складів, першу колонку зачитує перший ряд, другу – другий, а потім всі разом. ( показую на плакаті склади учні зачитують).Читаємо повільно, швидко, з прискоренням.






дза     джа
дзо    джо
дзу    джу
дзи    джи
дзе    дже
дзі     джі
                                                 
          б) Вправи на розширення кута зору.
                     СИ • ДЖУ
         ДЖЕ                      РІ
          ДЖЕ                                РЕЛО
  ДЖУН                                            ГЛІ
ДЖЕМ                                                     ПЕР


4. Мовна зарядка.

- Щоб наш ротик працював,
Звуки гарно промовляв -
скоромовку треба повторити,
Швидко й чітко говорити.
    - А зараз ми зачитаємо скоромовку (спочатку зачитую я, а потім разом з учнями).
Женя з бджільми не дружив -
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли –
Та дражнила нажалили!
-          Як дзвенять бджілки ? ( Джжжжж)
-            Який перший звук ми промовляємо?
-    Як ми його промовляємо?(Злито)
-    Якими буквами позначається цей звук?(Д, ж)
5. Гра «Відшукай до схеми слово» 
- Учні, я поки збиралася до вас на урок, подув сильний вітерець і всі мої схеми до слів переплуталися. Допоможіть мені дібрати до схеми потрібне слово.
      - Хто вже знайшов слово до першої схеми (на дошці прикріплені схеми і слова в неправильному порядку,учні виходять до дошки і до кожної схеми підбирають потрібне слово)
- = ● - ●-             (дзвінок)
- ● –                    (джем)
- = ●=             (джміль)


IІІ.Повідомлення теми й завдань уроку.
    - Сьогодні на уроці ми засвоїмо вивчений  матеріал про звук [ДЖ ], познайомимось із цікавим життям дуже працьовитої комахи і прочитаємо цікаве оповідання Валентини Дуб, а щоб дізнатись як воно називається відгадайте загадку.
 Наче птиця крила має  все літає та співає:
Я медок усім ношу, не чіпайте, бо вкушу.
                                                             ( БДЖОЛА)
  - Так, це бджілка. Молодці! Тож сьогодні ознайомимось з оповіданням «Бджілка».
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
  - Гуляючи між лісами, полями збираючи пилок з квітів на смачнючий медок до нас в гості на урок дуже хоче завітати  бджілка Жу-Жу. Але вона така трудівниця, що поки не збере з усіх квітів пилок не зможе до нас потрапити. Тож допоможімо бджілці Жу-Жу, виконаймо завдання, що приготували нам квітки.
http://www.dw.de/image/0,,15890247_303,00.jpg
 






  Недарма в народі  кажуть - «Бджола мала, а й та працює». Отже ми, як ті маленькі бджілки почнемо працювати. 

1. Гра «Павутинка»(1 завд.)
   
- Обснуйте нашу бджілку павутинкою, добираючи слова-картинки, що асоціюються зі словом «бджілка».
(Мед, вулик, пасіка, квітуче поле,віск, вощина, рій, пасічник…)  (Учні прикріплюють до дошки, де знаходиться малюнок бджоли інші малюнки).
2. Робота за букварем.( с.138) (2 завд.)
1) Читання слів у стовпчиках(різні види читання):
- «луною»;
- ланцюжком;
- «дощиком»
                           Фізкультхвилинка (3 завд)
 (Під аудіозапис пісні «Бджілка» діти виконують танцювальні рухи.)
3.Читання вірша «Джміль» ( 4 завд.)
-Читання кращим читцем.
-Читання ланцюжком

4.Опрацювання оповідання В. Дуб «Бджілка» (5 завд.)
1) Читання тексту вчителем.(Ілюстрування оповідання на дошці малюнками)
- Як бджілка віддячила Василькові?
2)Самостійне читання тексту учнями.
5) Гра «Не помились!».( 6 завд.)
— Я читатиму перше слово рядка, ви швидко його відшукайте й читайте усе речення.

6)Вибіркове читання (7  завд.)
- Що трапилося із бджілкою?
- Прочитайте, як Василько виручив з біди бджілку?
- Що поставила мама на стіл?
- Як бджілка віддячила Василькові?
 - Яке речення виділено в тексті?
                           ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (8 завд.)
( вправи для очей, відеоматеріал)
7. Робота над прислів’ям (слайд)
Добра звістка швидко по світу лине!

8. Робота над віршем Л. Костенко «Джміль». (7 завд.)
-Читання вчителем.
         Словникова робота.
 (Фіранка – легка занавіска.)
-Читання «ланцюжком»
-Робота над виразністю читання. Інтонування речень.
V.  Підсумок уроку.
Нарешті, до нас на урок завітала бджілка Жу-Жу і це все завдяки нашої допомоги. Вона дуже рада і вдячна вам, що ви їй так  допомогли і  привезла вам невеличкий гостинець про який ви дізнаєтесь в кінці уроку.

Незабаром продзвенить дзвінок -
То ж підіб’ємо підсумок.
1. Вправа «Мікрофон».
— Згадайте слова, які мають буквосполучення дж.
Джміль,  джерело,   раджу,   ходжу,   бджоли,  джерельце, джмелик, джем, джинси, лоджія, сольфеджіо, сиджу, саджу, воджу, їжджу, джейран, дріжджі, джемпер, джунглі, джгу­тик, народжений, приходжу, джаз, джигіт, джентльмен, аджика, ґринджоли, Джамбул, Джулія.
·         — Як на письмі позначаємо звук [дж]?
·         — Перед яким звуком він пом’якшується?
                                         Як вимовляємо звук [дж]? (злито)
      -   Бджілці Жу-Жу дуже ви сподобались. Вона вам дякує за урок і хоче подарувати   в пам'ять про себе значки - медалі бджілок – трудівниць,щоб нагадували про неї і були такими ж трудолюбивими як бджілки.
                                 Дуже ви були старанні 
Отже, всі ви учні гарні. 
І за труд ваш на уроці 
Вам подякувати хочу.

- Встали всі рівненько. Допобачення!



Комментариев нет:

Отправить комментарий