Тема. Повторення вивчених
таблиць множення і ділення на 2 дії за поданим виразом. Знаходження значень виразів із
буквою.
Мета. Повторити таблиці
множення і ділення на 2 і 3; закріпити розв'язування прикладів на дві дії за поданим виразом; повторити
назви компонентів при множенні і
діленні; формувати уміння знаходити значення виразів із буквою; розвивати
логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву; виховувати любов до математики, почуття
відповідальності за роботу в колективі.
Обладнання: індивідуальні
картки, Веселий годинник, карта подорожі, схеми до задач, фішки (кораблики).
Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.
Література:
1. Богданович М.В.
Математика: Підручник для 2 кл. – К.: Освіта, 2002. – С. 130 -131.
Хід уроку
І.
Організація учнів до уроку.
1. Привітання
- Встали всі рівненько!
- Добрий день! Сідайте!
- Сьогодні урок математики проведу з вами я, а звати мене - Оксана
Степанівна.
2. Організаційна хвилинка
- Дітки, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею і
«киньте» своєму сусідові . «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
ІІ. Актуалізація
опорних знань, перевірка домашнього завдання.
- А тепер відкрили свої зошити, і скажіть, що вам було на домашнє завдання?
(Задача 779, приклади 780)
- Спочатку перевіримо як ви виконали задачу
- Скільки всього рибин упіймали хлопці? (21
рибину)
- А як ви це дізналися? (Додали
рибини, що упіймав перший і другий хлопчик)
- Скільки рибин було у кожній частині? (
7 рибин)
- Як ви це дізналися? (21 : 3 = 7)
- То скільки рибин хлопці віддали дівчинці? ( Хлопці віддали 7 рибин)
- У всіх так вийшло?
- Так, правильно, із задачею ви справилися! Молодці!





Наступні у нас приклади. Всі знайшли в себе
в зошиті виконані вдома приклади. Подивіться уважно на дошку, із запропонованих
чисел назвіть ті, які є відповідями до ваших прикладів.|
66
|
37 91 25 7 5 26

0
- Хто вже знайшов перше число? (37)
- Так, зачитай нам цей приклад.(3×9+
9+1 = 37)
- А в нас тільки один приклад з такою відповіддю? (ні є ще один).Зачитай
нам його (21 : 3 + 21 + 9 = 37)
- У всіх така відповідь? (так)
- Хто вже знайшов друге число? (7)
- Зачитай нам цей приклад (3×7 - 7 -7
=7)
- Так, правильно, молодець! У всіх така відповідь? (так)
- І залишилося в нас останнє число, яке це? ( це 5)
- Так, правильно, зачитай нам цей приклад ( 24 : 3 - 8 + 5 = 5 )
- Учні, у всіх така відповідь? (так)
- Молодці! Всі справилися з домашнім завданням!
2. Робота на індивідуальних картках.
Зараз я вам роздам індивідуальні
картки з листочками, на листочках зверху напишете своє призвіще, ім'я і номер
картки.
Картка 1.
1. Обчислити
18 : 3 + 26 = 32 24 : 3 + 48 =
56
3 • 2 + 42 = 48 2 • 9 + 53 = 71
2. Задача.
У 3 квочок по 9 курчат, а в 2 качок по 8 каченят. Скільки дітей у квочок і
качок разом?
1). 3 • 9 = 36 (к.) – у 3 квочок
2). 2 • 8 = 16 (к.) – у 2 качок
3). 36 + 16 = 32 (д.)- разом дітей у квочок і качок
Відповідь: у квочок і качок разом 52 діти.
Картка 2
1. Порівняти.
|
======
|
2. Задача.
27 м тканини розрізали на куски, по 3 м у кожному. Скільки отримали кусків?
( 27 : 3 = 9 (к) )
Відповідь: отримали 9 кусків тканини.
Картка 3
1. Обчислити
12 : 3 + 76 = 80 2 • 6 – 11= 1
3 : 3 + 46 = 47 3 • 3 – 8 = 1
2. Задача.
Стрічку розрізали на 2 частини, по 8 м у кожній, і ще залишилося 5 м. Якої
довжини була стрічка?
(2 • 8 + 5 = 21 (м) )
Відповідь:стрічка була завдовжки 21 м.
3. Усні обчислення
- Сьогодні у нас з вами буде
цікавий і незвичний урок. Ми відправимось у подорож по Математичному океану (прикріплюю
карту подорожі), побуваємо на різних математичних островах. Але разом з
нами в подорож дуже хочуть поїхати ось ці казкові герої (показую на «Чіпа і Дейла») ви мабуть вже здогадались хто вони, але
вони так спішили до нас на урок, що виконуючі деякі приклади зазнали невеличких
труднощів у їх розв’язанні, і вони просять вашої допомоги. Тож допоможемо нашим
героям розв’язати приклади?
10 : 2 + 32 = (37) 3 · 4
– 7 = (5)
12 : 2 + 18 = (24) 6 : 2 + 15 = (18)
15 : 3 + 45 = (50)
2 · 9 – 6 = (12)
- Молодці,
ми допомогли годиннику виправити час і будемо знати час точного відправлення у подорож
. Але ж на чому ми будемо подорожувати?
А це, ви дізнаєтесь, коли обчислимо приклади, а результати замінимо
буквами.
|
30
Б
|
24
К
|
6
М
|
29
Ь
|
|
3
Ш
|
10
Р
|
20
О
|
52
С
|
|
14
А
|
65
П
|
8
Л
|
26
Е
|
2 • 6 + 12 =
(24 - К)
3 • 5 + 5 =
(20 - О)
16 : 2 + 2 = (10 - Р)
14 : 2 + 7 = (14 - А)
3 • 8 +6 =
(30 - Б)
21 : 3 +18 = (26 - Е)
2 • 9 - 10 = (8
- Л )
18
: 2 + 21 = (29 - Ь)
- Молодці, розшифрували що ми
здійснимо подорож на кораблі. Отож, годинник у нас вже працює правильно,
транспорт ми маємо, тож можемо вирушити у подорож!
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
Ось і прийшов наш час
відправлення корабля по Математичному океану. Ми побуваємо на різних
математичних островах на яких вдосконалимо вже вивчені таблиці множення і
ділення на 2 і 3, навчимось знаходити значення з буквенними виразами. А за
правильно виконані завдання будете отримувати кораблики і в кінці уроку
визначимо хто був найкращим капітаном нашого корабля.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Ну що ж, готові до
подорожі? Отже, вирушаймо!
1 зупинка - це острів
"Геометричний".
Відкрили свої зошити, пропустіть
від поля 10 кліток, і 4 клітинки вниз від домашнього завдання. Запишіть
сьогоднішню дату і класну роботу. Сьогодні в нас 4 квітня. Не забудьте при
написанні сидіти рівненько, лівою рукою тримати край зошита. Пишемо акуратно,
каліграфічно, правильно.
- Всі написали дату й класну роботу? Хто написав відклали ручки і сіли
рівненько, щоб я бачила.
Тепер відкрили свої підручники на
ст. 130, знайшли Задачу 781 (7-8-1). Виконаємо її усно.
- Всі знайшли?
- Будь ласка, зачитай нам умову задачі (учень зачитує завдання)
Задача 781.
Периметр рівностороннього трикутника - 18 см. Знайди довжину однієї сторони
цього трикутника.
- Який це рівносторонній трикутник?
(це трикутник в якого всі сторони рівні)
- Що нам сказано в умові задачі? ( що Р = 18 см)
- Що потрібно знайти? ( довжину однієї сторони трикутника)
- Як нам знайти довжину однієї сторони рівностороннього трикутника? (потрібно
18 : 3 = 6)
- А
чому ділимо на 3? (тому, що в рівностороннього трикутника є 3 сторони і
вони всі рівні)
- То яка довжина однієї сторони трикутника? (6 см)
- Молодці, ось ми і побували на першому острові. Вирушаємо далі, і
потрапляємо на острів "Тренувальний", а тут у нас математичний
диктант. Тож записуємо в зошиті М. д.
- Я буду зачитувати вам завдання, а ви повинні в зошиті через клітинку
записати тільки відповіді. (1 учень працює біля дошки).
Математичний диктант.
1) Частку чисел 18 і 3 збільшили на 6. (12)
2) Суму чисел 9 і 15 поділили на 3. (8
)
3) Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3. (4)
4) Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3. (9)
12 8 4 9
- А тепер звіримо наші результати. (
я зачитую правильні відповіді а учні звіряють, той у кого буде все правильно
отримує фішки)
- На цій зупинці ми добре попрацювали, тож відправляємось до наступного
острова. А це в нас острів - "Практичний".
- Всі знайшли в підручнику вправу 783. (Зачитую завдання)
Накресли відрізок завдовжки 15 см і поділи його на 3 рівні частини.
- Отже учні, що нам потрібно зробити?
- А як нам рівно поділити відрізок на 3 частини? (потрібно 15: 3)
- Скільки сантиметрів вийшла кожна частина (5 см)
- То що нам потрібно спочатку зробити? (накреслити відрізок 15 см)
- А потім? ( поділити цей відрізок на 3 частини, кожна частина завдовжки
5 см.)
5 см
- Хто вже накреслив, поставив олівці з рук і сів рівненько.
І з цим завданням ми справились, вирушаємо на наступний острів. Наступний
острів називається "Творчий"
Всі знайшли в підручнику Задачу 784 (учень зачитує умову)
- Дітки, що нам сказано в умові? (що потрібно скласти задачу за
виразом). Це завдання ми виконаємо поділившись на 2 варіанти (ділю)
1 в. Складає задачу за виразом 3×4 + 7 про саджанці яблунь і груш
2 в. Складає задачу за виразом 12 + (12 - 5) про огірки в ящиках.
- Всі зрозуміли, що потрібно зробити? Тож виконуймо. Хто складе задачу
першим піднімає руку.
Орієнтовні
умови до виразів.
1)
3×4 + 7
Діти посадили 4 ряди яблунь по 3 яблуні в
кожному і 7 груш. Скільки всього саджанців посадили діти?
Задача 784(1)
В магазин привезли 2 ящика огірків по 12 кг
в кожному. З одного ящика продали 5 кг огірків. Скільки кілограм огірків
залишилося в магазині?
- Хто вже склав задачу? Зачитай нам її. Правильно, молодець!
- Давайте запишемо її в зошит. Всі посередині записали Задача 784 (1) і
пишемо розв'язання до першої задачі. (Один учень записує на дошці, а інші у
своїх зошитах)
Задача
784(1)
3×4 + 7 = 19 (с)
Відповідь: всього посадили 19 саджанців.
(Так само виконуємо і записуємо і задачу іншого
варіанту.)
Задача 784(2)
12 + (12-5) =19(кг)
Відповідь: залишилося 19 кг огірків.
Молодці, із завданням цього
острова ми справились. Ми вже пройшли великий шлях і трішки стомились тож
вирушимо до острова "Відпочинку."
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
А тепер всі дружно встали
Будемо робити вправи:
Руки-вгору, руки-вниз.
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись -
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали.
Раз-присіли, другий-встали.
Знов за парти ми сідаєм.
У мандрівку знов рушаєм.
Ось ми і відпочили трішки на Острові Відпочинку. Вирушаємо далі,- наступна
зупинка - острів
«Виразів». Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут прапор майорить?
Це ж пірати! Допоможемо врятуватись жителям цього острова? Для цього нам
потрібно виконати пірацькі вимоги, а саме розв'язати Завдання 785 на ст. 131.
- Всі знайшли завдання 785, на
ст. 131. Прочитайте про себе. Що нам потрібно зробити? Так, потрібно замінити
букву а цифрою 9 і потім виконати обчислення. (Один
учень виходить до дошки і виконує завдання інші записують під коментування в
зошити)
(3×9+17=44)
Молодці, справились із вимогою піратів.
- Увага! Ми наближаємось до
останнього острова "Фронтального"
Всі знайшли Завдання 786 на ст. 131.(зачитую
умову завдання, учні відповідають на запитання усно, тільки в зошити записують
приклади.)
- Що нас запитують в першому завданні?
1. Що дістанемо, коли від
суми віднімемо один з доданків?
- Як називаються компоненти при додаванні? ( перший доданок, другий
доданок, сума)
- Що дістанемо, коли від суми віднімемо один з доданків? (інший доданок)
- Із прикладу на яку дію склали приклад на віднімання?
2. Що дістанемо, коли до різниці додамо від’ємник?
70 – 30 = 40 40 +
30 =

- Але спочатку скажіть, як називаються компоненти при відніманні?
( зменшуване, від’ємник, різниця)
- Тоді що дістанемо, якщо до різниці додамо від'ємник? (зменшуване)
3. Що дістанемо, коли від зменшуваного віднімемо
різницю? (від'ємник)
12 – 4 = 8 40 + 30 =

( Учні слідкують за підручником, і відповідають на
запитання)
- Молодці учні, ось ми і побували на всіх островах повертаємось додому.
VI. Підсумок уроку.
- Ось і завершилась наша подорож. Що вам найбільше сподобалось?
Оцінювання
учнів. Учні, підрахуйте свої кораблики які ви отримували за завдання.
V. Домашнє завдання.
- А на домашнє завдання вам будуть
Приклади 787. Всі знайшли приклади в підручнику, зрозуміло як її потрібно
виконати? Відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий